In urma cu vreo 10 ani, copiii care aveau telefon mobil erau priviti cu admiratie si invidie de catre colegii lor. Nu era ceva foarte comun, din moment ce detinerea unui telefon mobil era specific oamenilor mari. Odata cu trecerea anului, telefonul mobil a devenit o „recompensa” pentru diferite tranzitii din viata copilului: luarea permisului auto, implinirea varstei de 18 ani, luarea examenului de capacitate etc. Acum telefonul mobil nu mai reprezinta un lux sau un premiu pentru o sarcina bine indeplinita. Multi parinti si copii il numesc o necesitate.
Cei mai multi parinti le achizitioneaza celor mici un telefon mobil pentru a-i supraveghea si pentru a sti ca sunt in siguranta in orice clipa. Copiii trebuie sa inteleaga ca un telefon nu e o simpla jucarie. Faptul ca parintii au avut suficienta incredere in el ca sa-i achizitioneze acest gadget arata ca si el sau ea trebuie sa-si asume anumite responsabilitati. Cand ii oferiti telefonul mobil, e bine sa discutati cu copilul de ce il are si care sunt conditiile de folosire. Trebuie lamurit de la bun inceput ca scopul detinerii unui telefon mobil este pentru ca dumneavoastra, parintii, sa stiti ca cel mic este in siguranta si ca va poate contacta oricand are nevoie.
Marca si modelul telefonului mobil poate reprezenta o problema. Cel mic isi va dori, cel mai probabil, cel mai performant gadget de pe piata, pe cand dumneavoastra vreti doar sa comunicati fara sa cheltuiti o avere pe aparat in sine. In cazul acesta puteti ajunge la o solutie de compromis, de genul: „Bine, iti iau telefon de X ron, dar iti vei incarca singur cartela/iti vei plati singur abonamentul.” In cazul in care cedeaza alegerii dumneavoastra, e timpul sa dezvoltati un set de regului pentru folosirea telefonului mobil.
Iata cateva exemple: