Importanta muzicii in invatarea unei limbi straine

Mi-e greu sa cred ca exista persoane carora nu le place sa asculte muzica – in masina, in drum spre scoala sau serviciu sau pur si simplu pentru a se relaxa indiferent de locul in care se afla. Ascultarea muzicii reprezinta o activitate relaxanta si distractiva, dar poate reprezenta si o buna oportunitate de invatare a unor notiuni de gramatica sau vocabular. Ne referim aici la melodiile cantate intr-o limba straina pe care, sa zicem, vrem sa o invatam – engleza, in cazul nostru. Muzica in cadrul orei de curs creaza impresia ca nu invatam intr-un mod traditional si ca nu suntem la scoala, ci ca ne distram intr-un cadru placut, care sa ne incante simturile.

fp-girl-listening

Un cantec ajuta la destinderea atmosferei de la ora de curs si nu da senzatia de invatare traditionala – mai da o stare de autenticitate orei. Arata ca si profesorul e om si asculta muzica si apreciaza aceiasi artisti ca elevii sai. Copiii, in general, au impresia ca profesorul lor traieste la scoala si ca nu intra deloc in contact cu lumea din afara ei. O melodie pe care a ales-o acest profesor si care le place si copiilor da senzatia ca si profesorii sunt oameni si calca acelasi pamant ca si restul lumii.

Melodia care „curge” in mod natural, ritmul si repetitia incurajeaza invatarea: aceste elemente colaboreaza si fac ca invatarea sa fie ceva usor, nu o corvada. Elevii care au diverse probleme de invatare pot beneficia foarte mult de pe urma unui cantec care ridica o problema de gramatica sau vocabular. Ganditi-va cum, fara sa va dati seama, va surprindeti fredonand o melodie fara sa fi vazut vreodata versurile sale – e natural sa cantati odata cu inregistrarea si e si o activitate foarte placuta. In plus, a invata un cantec e mult mai usor decat a invata o poezie pentru ca muzica ajuta la tinerea de minte. Pe langa notiunile de gramatica si vocabular pe care elevii le pot deprinde dintr-un cantec, ei mai pot invata si cate ceva despre diferite culturi sau obiceiuri din alte timpuri sau tari. Majoritatea cantecelor ridica diverse probleme sociale despre care se poate discuta post-ascultare.

music-and-math

Muzica e foarte motivanta. E imposibil sa nu se vada niciun pic de reactie din partea elevilor. Chiar daca nu completeaza activitatea scrisa, vor fi stimulati de muzica; acest lucru se va vedea prin bataile piciorului, ale degetelor sau poate chiar si o fredonare timida. Melodiile reprezinta o metoda placuta si distractiva de a va imbogati vocabularul si de a prinde din zbor gramatica invatata la curs fara sa simtiti ca faceti acest lucru.

article-2416686-1BBBF474000005DC-565_634x384

Cateva din melodiile pe care le-am folosit pana acum sunt: Tina Turner – The best (pentru superlative), Natalie Imbruglia – Torn (pentru trecutul simplu), Avril Lavigne – Sk8er boi (articolul), Shania Twain – Ka-ching! (vocabular legat de bani), Alanis Morisette – Ironic (question tags), Bonnie Tyler – Holding out for a hero si The Weather Girls – It’s raining men(fenomene ale naturii), Christina Aguilera – Fighter (comparative).