Ce se intampla la gradinita

Scrisul si cititul se potrivesc ca untul si gemul. La scoala, copiii le invata impreuna pentru ca cele doua activitati merg mana in mana. In primii ani de educatie formala (cea facuta la scoala, respectiv gradinita) va fi aproape imposibil sa despartim scrisul de citit – toate activitatile de citit au parte de scriere si vice-versa.

614b64_d09dc81629624a12b551d51cdf51eb44.jpg_srz_3264_2448_85_22_0.50_1.20_0.00_jpg_srz

Scrisul in gradinita este un proces activ de invatare care implica interactiunea cu alti copii din grupa, joaca cu diverse „ustensile” din clasa care ii vor incanta: pensule, markere, creta, creioane, pixuri, plus o multitudine de suprafete precum hartia simpla sau colorata sau table. Pana sa inceapa gradinita, cel mai probabil copilul poate sa tina un creion sau un alt instrument de scris in mana, poate avea control asupra miscarilor sale, poate sa isi scrie numele si poate chiar alte cuvinte.

79204-pre-school-1

Pana la finalul anilor de gradinita, copiii vor fi in stare sa faca urmatoarele activitati:

  • sa formeze litere
  • sa faca legatura intre ceea ce aud si ceea ce scriu
  • sa numeasca diverse obiecte
  • sa isi mentina concentrarea
  • sa adune si sa impartaseasca informatia nou aflata si altor persoane
  • sa spuna o poveste in ordine cronologica
  • sa stie ca literele formeaza cuvinte
  • sa cunoasca alfabetul, sau macar o parte din el
  • sa recunoasca cuvinte familiare, precum numele lor sau ale membrilor familiei
  • sa recunoasca cuvinte din uzul zilnic